21 Mart 2014 Cuma

"Sabah Uykum - Ahmet Batman" üzerine...





Sabah Uykum.
Aaaah, ah!
Bu kitabın adına bayılıyorum!


Ahmet Batman' ın "Soğuk Kahve" den sonraki kitabı. Kitaplığımdaki "özel kitaplar" bölümündeki yerini çoktan aldı bile!
Yine, bir kaç saatlik mesai ile bir günde, tabiri caizse nefes almadan okuduğum bir kitap bu. Şöyle de diyebilirim aslında, her yeni sayfasında farklı bir ruh haline büründüğünüzden soluğunuzu başka başka alıp veriyorsunuz bu kitabı okurken.(Nası' da enteresan bir cümle oldu bu böyle :) ) 

Bir sayfada ağlamaklı olup, diğer sayfasına tebessüm ile başlıyorsunuz.
Genel anlamda melankolik bir kitap.
Toplamda 220 sayfa, ama alışıla geldiği üzere her sayfası yazılarla dolu değil. Şöyle ki, bazı sayfalarında sadece bir cümle bulunurken, bazı sayfaları 5-10 satırlık cümleler topluluğu, bazı sayfaları ise yazı ile dolu olabiliyor.

Kitabın geneli aşk üzerine. Terkedilmek, sonrasında çekilen acılar, yaşama yeniden ama O' nsuz adapte olabilme durumları, vesaire.

Şimdi sizlerle kitaptan beğendiğim bazı yazıları paylaşıyorum.




- "Aşk öyle bir şey ki; binlerce ağır cümle ile gidemiyorsun ama, bir lafı ile kapısına koşuyorsun."

- "Unutmadan bir de sensizlik kaldı bende. Sen kimde kaldın?"

- "Git dedi. Ağır attım adımlarımı, kapıya yaklaşırken ona uzaklaşmak sanki dünyadaki tek derdimdi."


- "Yerine koyamadıklarımızın gitmesi koyar sadece."

- "İnsan yeteneklidir; Hiç olmayacak biri için bütün hayatını mahvedebilir."


- "Belki sen benim değilsin ama, ben sende ölecek kadar senindim."

- "Sen benim canımın yandığı yerdesin ama orada bile bana mutluluk veriyorsun."

- "İşin özü, güvenebildiğin kadar seversin, ama sevdiğin kadar güvenemezsin!"

- "Senden sonra çalmadı telefonum, ve gelen mesajlarda adın yoktu. Şimdi diyorsun ki canın yanıyor mu? Yanacak bir canım kalmadı. Gel küllerimi süpür."

- "Aşk artık benim için, içinde sen olan hayallerimi başkasının yaşaması..."


- "Ben sana gelirken kendimden vazgeçmeye razıyım da, sen beni sevmek için neye razısın? Ben ben olup sana gelirken, sen kim olup benden kaçıyorsun? "

-"İçinde biri varken başkasında kendini göremezsin! Gece olmuş, gündüz olmuş fark etmez."

- "İlla yarım kalacaksak, yarım sende kalsın."


- "Belki bir şarkının notaları olarak doğduk. Seni şarkının sonunda beni şarkının nakarat kısmına koydular belki... Dillerde hep ben dolaştım ama sonum hep sen oldun. Bitmeseydin iyiydi, lakin mümkün değildi."

- "Seven bir adam dünyadaki en yakışıklı adamdır, ve hiçbir zaman seven kadından daha güzelini bulamazsınız. Hayat çok seveceğiniz birini aramakla bulmak arasında gelip giden bir süreç ve bizim yapabileceğimiz en güzel şey doyasıya sevmek. Sabah uykusu kadar sevebileceği biri lazım insana. Sen gibi, senin gibi, sana benzeyen."


- "Ben aslında sana bizi anlatmak isterdim, yani tamamlanmayan bir biz ne kadar anlatılırsa o kadar işte. Dün gece izlediğim filmin yarısında kaldım oysa film çok güzeldi ama alışmışım her şeyin yarısında kalmaya. Sen de çok güzeldin. En yarım halinle bile çok güzeldin."



Vesaireee, vesaire... Demem o ki güzel kitap, aşk acısı çekenler için bilhassa. 

Ama unuttuğunuz bir acı varsa kalbinizde, okuyarak yeniden deşmeye gerek yok bana kalırsa.
"Yok ben etkilenmem" diyenlereyse tavsiyemdir.


Hoşçakalın.

bir dost :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder